Írsko
Pridaj komentár

Čo vidieť v Írsku za 8 dní? Killarney National Park

Killarney National Park, krajina jazier, zelených kopcov a kľukatých ciest. Oblasť s dúhovými ovečkami a peknými turistickými trasami. Tie najznámejšie sa volajú Old Kenmare Road a Gap of Dunloe, ktoré konkurujú Wicklow Way. Killarney je súčasťou Ring of Kerry, okruhu, ktorý sme prechádzali na štvrtý deň. Vtedy sme výlety v tomto národnom parku kvôli škaredému počasiu zrušili a zamierili rovno na Dingle Peninsula. Vrátili sme sa k nemu až o dva dni neskôr, keď sme cestovali k Moherským útesom. S odstupom času môžeme povedať, že by sme si na celom Ring of Kerry a Dingle Peninsula vedeli predstaviť aj dvojtýždňovú dovolenku.

Na turistiku sme žiaľ nemali moc času, preto sme sa rozhodli prejsť horské úžiny Gap of Dunloe a Moll‘s Gap autom. Hlavne cez prvú majú prednosť peší turisti, cyklisti a kone ťahajúce ľudí do kopcov. Áno, dobre čítate. Ľudia sú takí pohodlní, že aj v roku 2018 sa nechajú za 40 Eur kvôli výhľadom vyviezť do kopca ťažnými i neťažnými koníkmi. Pre nás absolútne nepochopiteľná vec. Jeden kôň ťahal koč niekedy aj so 4-5 ľuďmi. Po asfaltovej ceste. Bol to pre nás ten najnegatívnejší zážitok v Írsku. Rovnako ak budete mať možnosť, neprechádzajte touto krásnou oblasťou autom. Zákaz tam síce nie je, ale je nepríjemné rušiť hlučnými autami turistov a cyklistov, ktorí si chcú vychutnať tichú prírodu. My sme sa vopred o tejto ceste málo informovali a ak mám byť úprimná, na všetky prechádzajúce autá by som sa tam pozerala rovnako škaredo, ako sa všetci turisti na nás. Takže cez Gap of Dunloe choďte určite len pešo alebo na bicykloch.

Gap of Dunloe. V pozadí jazero Augher.

Ak máte možnosť, Gap of Dunloe prejdite radšej pešo alebo na bicykloch.

Autá do tak krásnej a tichej prírody nepatria.

Gap of Dunloe.

Po prejdení Gap of Dunloe sme pokračovali po úzkej ceste k ďalšej úžine Moll‘s Gap. Škoda, že sa okolitá príroda opäť zahalila do hmly a dažďa. Tá tam musí byť pri peknom počasí neopísateľne krásna. Veď len čo sa nám občas odkryl kúsok krajiny, videli sme samé košariská a oblé zelené kopce, z ktorých sa kde-tu vynorili vodopády. Cestu nám križovali viaceré žblnkajúce potôčiky tečúce z hustých lesov a sem-tam nám vbehli do cesty ovečky, či dokonca aj morky z dvorov, ktorých je v celej oblasti asi päť. Domestifikovaná divočina. Kúsok za Moll‘s Gap sme chceli ešte navštíviť podobnú ovčiu farmu ako na poloostrove Dingle. Nanešťastie bola známa Kissane Sheep Farm v ten deň zatvorená.

V Killarney National Park rastie mnoho vzácnych tisov a dubov. Samozrejme aj v týchto lesoch nájdete mnoho mystických chodníkov. Nevýhodou však je, že bývajú často neznačené, takže GPS alebo dobrá mobilná aplikácia (my používame už roky LocusMap) sú pri pešej turistike v tejto oblasti nevyhnutnou súčasťou vybavenia. Najviac tisových a dubových lesov je v okolí jazier Upper a Mucross. Avšak ešte pred nimi sme sa povinne zastavili na výhliadke Ladies View. Z nej si vraj kedysi bohaté dámy vychutnávali poobedný čaj. Nuž, výhľady z nej mali skutočne pekné. Len či im zima nebola.

Ladies View, výhliadka, na ktorej kedysi bohaté paničky popíjali čaj.

Jazero Lough Leane z pobrežia pri Mucross Abbey.

Pri jazere Mucross žije samozrejme aj mnoho vtákov. Najčastejšie môžete zahliadnuť napríklad volávky alebo rybárika riečneho. My sme ich videli kúsok od kláštora Mucross pri jazere Lough Leane. Medzi obľúbené chodníky patria napríklad Torc Waterfall Walk a Mucross Lake Loop. Cez oba sa prechádza cez husté lesy, pri prvom prídete k vodopádu a pri druhom sa dostanete nielen na úsek, kde sa stretáva jazero Mucross s jazerom Lough Leane, ale aj do záhrad zámočka Mucross House, ktorý v 19. stor. navštívila samotná anglická kráľovná Viktória. Ďalšou pamiatkou, ktorú sa tu vraj oplatí vidieť, je stredoveký hrad Ross Castle. My sme túto oblasť obišli len autom, zastavili sa pri vyššie spomínanom kláštore, naobedovali sa v rušnom mestečku Killarney a vydali sa ďalej k Moherským útesom.

Mucross Abbey z čias začiatku kresťanizácie Írska. Posledné stavebné úpravy sa datujú do 15. storočia.

Rušné mestečko Killarney, z ktorého oficiálne začína okruh Ring of Kerry (pre autobusové zájazdy).

Killarney.

Killarney malo krásnu kvetinovú výzdobu a veselú, živú atmosféru. Avšak jeho malým centrom prechádzalo príliš veľa áut, ktoré nám kazili celkový dojem z mesta. Cez ne sa k tomu predierali kone s kočmi pre turistov. Toto v súčasnoti naozaj do miest, rovnako ani do kopcov ako v Gap of Dunloe, nepatrí a verím, že sa toto trýznenie zvierat v rušných uliciach raz skončí.

Vaša Luc x.

Itinerár nášho roadtripu po Írsku:

1. a 2. deň – Národný park Wicklow, Kilkenny a Rock of Cashel

3. deň – Blarney Castle, Cork, Cobh a Kinsale

4. deň – Ring of Kerry a Ring of Skelligs

5. deň – Dingle Peninsula

6. deň – Killarney National Park

7. deň – Moherské útesy (článok v príprave)

8. deň – Dublin (článok v príprave)

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.